okumak ve tahsil

okumak ve tahsil kavramlarının birbirinden ayrı ele alınması okumak dendiğinde tahsilin anlaşılır oluşuyla alakalı denebilir. zira tahsil ve okumanın birbirinden ayrı düşünülmemesi ve beraber yürümeleri gerekirken durum son yıllarda bir hayli farklılaşmış durumda.

tahsil bir diploma ve kariyer yolunda elde edilecek akademik başarıları ifade ederken, okumak kavramı çocukluktan başlayan görme duyma işitme ve yaşama pratiklerinde kainatı kainatın içinde olan biteni insanı kendini okuma anlama ve anlamlandırma yolu olması bakımından daha derin ve bir ömür devam eden bir "yaşama" alanı.

okumak ile gelen bilgi tecrübe birikim anlama çabalarında insanın temel tercihlerini, anlamlandırma sırasında ortaya çıkacak ahlakını, ve bunların kullanımı esnasında niyetini ortaya çıkarmakta.

yani her insan doğumundan ölümüne okuma yapmak okuduklarını anlamlandırmak ve bunlarla belirli bir amaca yönelik amel etmek ile hemhal.

tahsil ise teknik bir mesele. sınav notları nihayetinde diploma notu ve takiben gelecek iş fırsatları dışında pek bir içeriği bulunmamakta.

tahsil ile okumayı birleştirmek ise daha makul bir tercih denebilir zira insanın geçimini sağlaması için gerek şartları tahsil ile, ve sonrasında işini icra ederken bu tahsilini pratiğe ahlaklı şekilde geçirmeleri ise okuma ile mümkün denebilir.

tahsil bu haliyle bile geçici bir süreci ifade ederken okumak süreklilik arzeden bir durum.

okumayla tahsili birleştirmediğimiz durumlarda ise tahsil diplomalı cahilleri, birleştirip okumalarını gayri ahlaki pratiğe dökenlerimiz ise ezberden konuşmaları yada sığ iş anlayışını beraberinde getirebilmekte. son saydığımız zümrenin yine tahsille gelen ekonomik ve sosyal imkanlardan başka bir şey düşünmeyecek oluşu onu kalitesiz bir eleman haline getirebilmekte. gerçek bir ülküden, vizyondan ziyade rakipleriyle vahşi mücadeleyi iş edinmekte bu son saydıklarımızın pratikte kalitesiz birer işçi olarak ortaya çıkmaları kaçınılmaz.

okumayla tahsili ahlaklı şekilde birleştirenlerimizin ise sağlam bir ülkü ve bu ülküye odaklanmış, kişilerle uğraşmayan bir iş anlayışı vardır denebilir. böylece topluma ülkeye katkısı hep positif ve kalitesi her tecrübe ile daha da artan bir kalifiyelik ortaya çıkar demekte kolay.

tahsil ile okumanın birbirine karıştırılmadan yerli yerine konulması ve birlikte düşünülmesi elzem. tahsil kelimesini okumak olarak anlayanlarla mücadele de bir o kadar elzem.

Yorumlar

Popüler Yayınlar