cinsellik; kilit kelime
.
cinsellik bir olgu olarak kişinin ahlakını, mutluluk anlayışını, dünya tasavvurunu yansıtması bakımından bir nüve..
bu nüvenin bu denli cazibeli oluşu ise işin içinde evlenilmişse ancak kınanmayan bir "ayıp" olması..yani ahlaksızları cezbeden bu "ayıp"
müminlerin ise utanarak yaklaştığı bu edimin ar haya namus helal ve haram olguları çerçevesinde yaşanması dahası bu ayıbın helal kılındığı sınırlarda kınanmıyor oluşunu anlamaları işin en güzel yanı..
mümin olmayanlarda ise durum gerçekten çok karmaşık..tamamen birbirine girmiş hiçbir ahlaki dini ya da insani prensibin olmadığı bir dünya..ve bu dünyanın en temel yanlışı cinselliği anlamamaları ama ayıbı çok iyi anlamaları..yani bu ayıbın icrasından doğan şehveti kutsamaları..bu halde insan için kimle bu ayıbı yaşadığı önemsiz hale gelmekte..
yani cinselliği ve helal haram sınırlarını takbik etmeleri halinde "ayıp" ortadan kalkmakta ve tabi "şehvet"..
ayıba duyulan bu iştahın altında nefse uymak onunda altında ahlaksızlık var kanaatimce..
doğrusu gayri müminlere gayri müslimlere tavsiyem ayıba bu denli iştah duymamaları..yani ayıp yoksa kendini yok olmuş hissedenleri pek parlak yarınlar beklememekte..vesselam.
.
cinsellik bir olgu olarak kişinin ahlakını, mutluluk anlayışını, dünya tasavvurunu yansıtması bakımından bir nüve..
bu nüvenin bu denli cazibeli oluşu ise işin içinde evlenilmişse ancak kınanmayan bir "ayıp" olması..yani ahlaksızları cezbeden bu "ayıp"
müminlerin ise utanarak yaklaştığı bu edimin ar haya namus helal ve haram olguları çerçevesinde yaşanması dahası bu ayıbın helal kılındığı sınırlarda kınanmıyor oluşunu anlamaları işin en güzel yanı..
mümin olmayanlarda ise durum gerçekten çok karmaşık..tamamen birbirine girmiş hiçbir ahlaki dini ya da insani prensibin olmadığı bir dünya..ve bu dünyanın en temel yanlışı cinselliği anlamamaları ama ayıbı çok iyi anlamaları..yani bu ayıbın icrasından doğan şehveti kutsamaları..bu halde insan için kimle bu ayıbı yaşadığı önemsiz hale gelmekte..
yani cinselliği ve helal haram sınırlarını takbik etmeleri halinde "ayıp" ortadan kalkmakta ve tabi "şehvet"..
ayıba duyulan bu iştahın altında nefse uymak onunda altında ahlaksızlık var kanaatimce..
doğrusu gayri müminlere gayri müslimlere tavsiyem ayıba bu denli iştah duymamaları..yani ayıp yoksa kendini yok olmuş hissedenleri pek parlak yarınlar beklememekte..vesselam.
.
Yorumlar
Yorum Gönder