müziğin en sade hali; pop müzik
tüm dünyada pop müziğin en çok dinlenen müzik türü olduğu aşikar. peki bunun açıklaması nasıl yapılabilir.
seçkinci kibirli üstten bakarak şimdiye dek küçümsenen bu alanın dünya halklarının gündelik hayatını en sade melodik ve mesafesiz ifade etmesi ise bu alanı vazgeçilmez yapmakta.
daha fazla efor zaman ve nitelik isteyen müzik dallarına göre ise sade pratik..
sanatın bu ruha en dolaysız ve kibirsiz dokunan alanı olan pop müziği küçüsemek çok dinleniyor oluşunu halkların cahilliğine yorulması ise gaflet örneği.
zira pop müzik ve onun ana gövdesi olmaksızın daha nitelikli alanların yaşaması imkansız olduğu gibi örneğin klasik müziğin soyut yanına tüm halkı davet etmek ise gereksiz olduğu kadar tehlikeli.
evet sadeliği melodik ve pratik mütevazılığı extrem müzik alanlarının varlığını da garanti etmekte. zira gövde olmaksızın tutunacak dalı olmayan müzisyenin sınırları zorlaması extrem alanları da gezip geri dönmesi imkansız hale gelmekte.
popun diğer müzik dallarına halim selim yaklaşımına rağmen onların pop müziği sürekli taciz etmesi ise ortaya saldırıya uğrayan bir mütevazılığı belirgin hale getirmekte.
halkların müzikle doğrudan mütevazı ve pratik iletişimi sadece popla değil etnik ve halk müziği ile de devam etmekle bunun çağımızda yansıması popla gerçekleşmekte.
evet halkların dolaysız sade mütevazı melodik dili halkın ruhuna bu denli kolay deymese duygularını ifade etmese bunu dolaylı kibirli karmaşık ifade imkanlarıyla diğer müzik alanlarının kapaması zor.
bunları akılda tutulduğunda bu "müziğin ana gövdesi"ni rencide etmemek gerektiği de anlaşılabilmekte.
seçkinci kibirli üstten bakarak şimdiye dek küçümsenen bu alanın dünya halklarının gündelik hayatını en sade melodik ve mesafesiz ifade etmesi ise bu alanı vazgeçilmez yapmakta.
daha fazla efor zaman ve nitelik isteyen müzik dallarına göre ise sade pratik..
sanatın bu ruha en dolaysız ve kibirsiz dokunan alanı olan pop müziği küçüsemek çok dinleniyor oluşunu halkların cahilliğine yorulması ise gaflet örneği.
zira pop müzik ve onun ana gövdesi olmaksızın daha nitelikli alanların yaşaması imkansız olduğu gibi örneğin klasik müziğin soyut yanına tüm halkı davet etmek ise gereksiz olduğu kadar tehlikeli.
evet sadeliği melodik ve pratik mütevazılığı extrem müzik alanlarının varlığını da garanti etmekte. zira gövde olmaksızın tutunacak dalı olmayan müzisyenin sınırları zorlaması extrem alanları da gezip geri dönmesi imkansız hale gelmekte.
popun diğer müzik dallarına halim selim yaklaşımına rağmen onların pop müziği sürekli taciz etmesi ise ortaya saldırıya uğrayan bir mütevazılığı belirgin hale getirmekte.
halkların müzikle doğrudan mütevazı ve pratik iletişimi sadece popla değil etnik ve halk müziği ile de devam etmekle bunun çağımızda yansıması popla gerçekleşmekte.
evet halkların dolaysız sade mütevazı melodik dili halkın ruhuna bu denli kolay deymese duygularını ifade etmese bunu dolaylı kibirli karmaşık ifade imkanlarıyla diğer müzik alanlarının kapaması zor.
bunları akılda tutulduğunda bu "müziğin ana gövdesi"ni rencide etmemek gerektiği de anlaşılabilmekte.
Yorumlar
Yorum Gönder